Im mniej reklamy, tym większe zaufanie? Marketing treści A.D. 2018

Im mniej reklamy, tym większe zaufanie? Marketing treści A.D. 2018

Formy skutecznej promocji na przestrzeni lat wielokrotnie się zmieniały. Współczesny konsument coraz częściej ucieka od oczywistego przekazu reklamowego, a szuka rzetelnej odpowiedzi na swoje potrzeby.

Reklama to niezmiennie istotny element promocji firmy, jednak dotarcie z nią do konsumenta jest coraz trudniejsze. Interesujące dane płyną z badania Deloitte: 45% „millenialsów” korzysta z oprogramowania blokującego reklamy na stronach internetowych, a 40% z nich blokuje też reklamy na swoich smartfonach. Poza tym konsumenci mają coraz większe wymagania dotyczące reklamy – blisko połowa z nich chciałaby otrzymywać przekazy oparte o lokalizację, zaś 46% badanych stwierdziło, że ich uwagę bardziej przykuwa reklama, którą można ominąć niż ta, której pominąć się nie da (źródło: https://www.signs.pl/badanie:-rekomendacje-bardziej-skuteczne-niz-reklamy-telewizyjne,33864,artykul.html). Wiedzą to chyba wszyscy, którzy próbowali zamknąć wędrującą po ekranie reklamę typu pop-up.

Banery – kiedy warto w nie zainwestować?

Kampania banerowa cechuje się krótkim czasem dotarcia, jako że jest natychmiast widoczna dla odbiorcy. Najlepiej taka forma promocji sprawdza się w przypadku znanych już produktów i marek. Banery przydają się także przy rebrandingu lub jako dodatkowa promocja w ramach intensywnej kampanii. Dobre wyniki dają też banery reklamowe powiązane treściowo z daną stroną. Wadą kampanii banerowej są jej wysokie koszty, które nie zawsze przekładają się na realne zyski. Jeśli budżet na kampanię jest ograniczony, zaleca się ograniczenie jej do stron tematycznych, na których baner będzie spójny z treścią całości.

Wartościowa treść podstawą działań promocyjnych

Coraz większe środki finansowe przeznaczane na kampanie content marketingowe świadczą o tym, że dziś o promocji marki decyduje w dużej mierze właśnie marketing treści. Specjaliści z tej branży, jak firma Internetum, pomogą w opracowaniu strategii działań content marketingowych.

Kluczem do działań content marketingowych stanowi publikowanie wartościowych i użytecznych treści, które nie przypominają reklamy. Mogą mieć formę poradnika czy interesującego artykułu. Produkt i marka wspomniane są w sposób subtelny, a nacisk kładzie się na treść. Prym pod względem popularności wiodą tu krótkie materiały wideo – niezwykle ważny przekaźnik treści marketingowych (zwłaszcza krótkie filmiki; źródło: https://www.internetum.com/en/content-marketing-trends-likely-to-shape-the-year-2018/). Jednak wśród przekaźników nie brakuje i case studies, podcastów czy e-booków. Do najchętniej wybieranych platform należą z kolei media społecznościowe, ale nie zaniedbujmy też blogów czy portali branżowych.

Content marketing ma wiele imion i ulega różnorakim zmianom. Opracowanie contentu odpowiadającego potrzebom odbiorców przełoży się na ich zaufanie do marki.

Previous Udaremnione oszustwo
Next Włamywacz z Krakowa w rękach gostyńskich policjantów

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

To może się opłacić w 2016 roku

Pomysłów na biznes jest wiele. Chyba każdy chciałby zarabiać dużo, a przy tym łatwo i przyjemnie. Czy najlepiej jest szukać oryginalnego sposobu i znaleźć to, na co jeszcze inni nie

Strefa Biznesu 0 Comments

Podróż „szyta na miarę”

Chcemy podróżować szybko, możliwie tanio, bezproblemowo i w komforcie. Kupujemy coraz bardziej luksusowe samochody, częściej latamy samolotami, korzystamy z kolei o podwyższonym standardzie. Nie zawsze jednak wykorzystanie popularnych rozwiązań jest

Strefa Biznesu 0 Comments

Czym jest Polski Fundusz Energetyczny FIZAN

Polski Fundusz Energetyczny jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, realizującym w swojej istocie ideę polegającą na budowaniu wartości jego spółek portfelowych, dobranych zgodnie z wartościami oraz kryteriami wyrażonymi w jego statucie. Pośrednio

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!