KIA LOTOS RACE 2016 – Karol Urbaniak niepokonany

Wyścigowy weekend na poznańskim torze obfitował w sensacyjne wydarzenia. Był Robert Lewandowski za kierownicą Kia Picanto. Było spotkanie dwóch pokoleń – Sławomira Wysmyka, który wrócił na tor po 27-letniej przerwie, aby w klasie historycznej WSMP wystartować za kierownicą Fiata 126p i Pawła Wysmyka, który zajmuje 3. miejsce w KIA LOTOS RACE 2016. I, na deser, były dwa pasjonujące wyścigi w wykonaniu Kia Picanto. Obydwa znowu wygrane przez Karola Urbaniaka.

Szybko okazało się, że Robert Lewandowski startujący za kierownicą Kia Picanto w Wyścigowych Mistrzostwach Polski na torze w Poznaniu to nie filar naszej piłkarskiej reprezentacji na EURO 2016, ale „zwykły” obywatel o identycznych – imieniu i nazwisku. Zanim wątpliwość została wyjaśniona, kibice zgromadzeni na Torze Poznań z uwagą śledzili jak Robert Lewandowski radzi sobie za kierownicą wyścigowego Picanto.

Przed rozpoczęciem pierwszego wyścigu, którego start zaplanowano na godzinę 11:00, na zawodników KIA LOTOS RACE czekały bezchmurne niebo i ostre słońce. Kiedy zawodnicy ustawili wyścigowe Kia Picanto na polach startowych, termometr pokazywał 21OC i z nieba lał się żar. Damian Litwinowicz, który startował z pierwszego pola startowego miał za plecami Karola Urbaniaka. Za Albertem Legutką, drugim na polach startowych, czaił się do skoku Bartosz Paziewski.

Gdy zaświeciły się zielone światła i kierowcy wystartowali do wyścigu, Damian Litwinowicz i Albert Legutko nieco dłużej rozpędzali swoje Picanto niż Karol Urbaniak, który ruszył jak wystrzelony z procy. Dzięki świetnemu startowi aktualny Mistrz Polski awansował na drugie miejsce już po pierwszym zakręcie, a po kolejnym był liderem wyścigu. Za nim jak cień podążali Albert Legutko i Damian Litwinowicz, który na pierwszych metrach pierwszego okrążenia stracił aż dwie pozycje. Podczas pierwszego okrążenia Tomasz Magdziarz wyprzedził Pawła Wysmyka, a Kamil Serafin Przemysława Pytlaka. Na końcu stawki też sporo się działo – Katarzyna Sakowska awansowała przed Piotra Humańskiego i próbowała gonić kierowcę-gościa Jacka Jureckiego, który po starcie utrzymał pozycję i dzielnie odpierał ataki etatowych kierowców KIA LOTOS RACE.

Po 3 okrążeniach na czele stawki byli Karol Urbaniak, Albert Legutko i Damian Litwinowicz, którzy trzymali się blisko siebie i sukcesywnie oddalali się od peletonu. Za nimi w grupie, zderzak w zderzak, podróżowało aż 5 Kia Picanto. Po następnych 3 okrążeniach trójka z przodu wciąż podróżowała w niezmienionej kolejności. Z grupy 5 kierowców oderwał się Bartosz Paziewski, natomiast Paweł Wysmyk poradził sobie z Janem Antoszewskim i awansował na 5 pozycję. Na 2 okrążenia przed końcem wyścigu Karolowi Urbaniakowi udało się nieznacznie zwiększyć przewagę nad Albertem Legutką i Damianem Litwinowiczem. W takiej kolejności ci zawodnicy osiągnęli metę. Lider klasyfikacji Mistrzostw Polski Kia Picanto – Karol Urbaniak – dopisał do kolekcji kolejne zwycięstwo. Piąte w sezonie, na 5 rozegranych wyścigów.

Przed wyścigiem numer 2 Karol Urbaniak powiedział, że „bardzo ciężko będzie tu wygrać, startując z 6. miejsca. W przeciwieństwie do Hungaroringu i Red Bull Ringu na torze w Poznaniu wszyscy kierowcy jeżdżą bardzo równo, różnice czasowe są minimalne. Oczywiście, będę walczył o zwycięstwo, ale tym razem poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko”. Najwyraźniej, nie dość wysoko dla urzędującego Mistrza Polski, który drugie kółko zaczynał tuż za liderem wyścigu – Pawłem Wysmykiem, a po pierwszym zakręcie okrążenia numer 2 był już na czele stawki. Za ich plecami trwała zacięta walka o trzecie miejsce, na które chrapkę mieli Bartosz Paziewski, Damian Litwinowicz, Kamil Serafin i Albert Legutko.

Kamil Serafin, który do drugiego wyścigu startował z pierwszego pola, ale po fatalnym starcie spadł na 5. pozycję, na początku drugiego kółka podjął ryzykowną próbą odrobienia straconych miejsc. Niestety, podczas efektownego manewru wyprzedzania trzech zawodników za jednym zamachem ucierpiał Paweł Wysmyk, którego Picanto zostało mocno uderzone w bok, przez co sympatyczny zawodnik z Łodzi stracił aż 6 pozycji. Serafin drugiej pozycji nie oddał do końca wyścigu, ale po zakończeniu zawodów jego ryzykowny manewr wzięli pod lupę sędziowie. Zawodnika ukarano karą „wirtualnego” przejazdu przez PIT LANE. Ponieważ było już po wyścigu i Kamil Serafin nie miał możliwości wykonania kary, zgodnie z regulaminem do czasu wyścigu doliczono mu 25 karnych sekund. To spowodowało, że 20-letni kierowca ze Szczecina przesunął się w klasyfikacji wyścigu z 2 na 10 miejsce i musiał pożegnać się z pucharami. Na drugie miejsce podium awansował Damian Litwinowicz, który metę wyścigu osiągnął zaledwie 0,632 s za Karolem Urbaniakiem. Na trzecim miejscu, ze stratą 1,114 s do zwycięzcy, drugi wyścig ukończył Albert Legutko.

Za czołową grupą zawodników, którzy czasami podróżowali zderzak w zderzak, a czasami tworzyli dwusamochodowe grupy, również trwała zacięta walka o pozycje. Na początku okrążenia numer 4 Picanto prowadzone przez kierowcę-gościa – Jacka Jureckiego – zostało wypchnięte z toru przez auto Marcina Ganowskiego, który za niepotrzebny i niebezpieczny manewr natychmiast otrzymał karę przejazdu przez PIT LANE. Ponieważ nie wykonał jej przez 4 okrążenia, decyzja sędziów mogła być tylko jedna. Zgodnie z regulaminem na prostej startowej sędzia pokazał czarną flagę a przy niej numer 16, co dla Marcina Ganowskiego oznaczało wykluczenie z wyścigu. Doświadczonemu w wyścigowym rzemiośle dyrektorowi działu Motoryzacja w Interia.pl udało się wrócić na tor i ukończyć wyścig na 13. miejscu. Wynik kierowcy w VIP-owskiej Kia Picanto mógł być jednak znacznie lepszy.

Na konferencji prasowej po wyścigu Karol Urbaniak przyznał, że „obydwie wygrane podczas wyścigów na torze w Poznaniu kosztowały znacznie więcej wysiłku i dają znacznie większą satysfakcję niż wcześniejsze cztery zwycięstwa”. Damian Litwinowicz i Albert Legutko, którzy obydwa wyścigi ukończyli na podium – zamieniając się miejscami w pierwszym i drugim wyścigu za plecami aktualnego Mistrza Polski – zgodnie przyznali, że z całych sił próbowali gonić Karola i gdyby wyścig liczył jeszcze kilka okrążeń, kto wie czy lider klasyfikacji cieszyłby się z szóstego sukcesu z rzędu. Jedno jest pewne, z wyścigu na wyścig rywale Karola Urbaniaka jeżdżą coraz szybciej i tracą do niego w wyścigu już tylko ułamki sekundy, a nie kilka czy kilkanaście sekund, co wróży spore emocje na drugą połowę sezonu. Najbliższe ściganie w ramach Mistrzostw Polski Kia Picanto będzie miało miejsce na niemieckim torze Lausitzring w dniach 16-17 lipca.

Partnerem strategicznym Kia Motors Polska przy organizacji Mistrzostw Polski Kia Picanto
jest firma LOTOS Oil, projekt wspomagają także Bank BGŻ BNP Paribas oraz Hankook.

 

źródło: kialotorace.pl

Previous Leszno Air Picnic 2016 - Show, jakiego jeszcze nie było
Next Woźniki - zderzenie osobówki z pociągiem

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Samochód w firmie – leasing a wynajem długoterminowy

Funkcjonujące w naszym kraju firmy, które zajmują się leasingiem i wynajmem aut w naszym kraju dają klientom bardzo wiele możliwości już nie tylko w zakresie finansowania pojazdów, ale coraz częściej

Motoryzacja 0 Comments

KIA LOTOS RACE 2016 – 3. runda na torze w Poznaniu

Po dwóch zagranicznych występach z rzędu zawodnicy Mistrzostw Polski Kia Picanto będą mieli okazję zaprezentować się przed polską publicznością podczas rundy na Torze Poznań (04-05.06). „Wiadomo, że tu wszyscy chcą

Motoryzacja 0 Comments

Targi motoryzacyjne przyciągają coraz więcej osób

Wraz z rosnącym rynkiem nowych samochodów w Polsce będzie rosła również popularność targów motoryzacyjnych. Widać to po statystykach poznańskiego Motor Show, który zakończył się w niedzielę. Z roku na rok największe targi branży

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!