Wielka przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa

Wielka przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa

Polskie Linie Kolejowe zapowiadają przebudowę trasy Poznań – Warszawa. Zaplanowano już wstrzymanie ruchu na poszczególnych jej odcinkach. PLK oraz przewoźnicy i samorząd zapewnią pasażerom sprawną komunikację zastępczą.

Utrudnienia – gdzie i kiedy?

Odcinek o długości 60 km pomiędzy Podstolicami, a Koninem zostanie zamknięty między czerwcem, a lipcem 2017 r.

Od lipca 2018 r. rozpoczną się najcięższe prace modernizacyjne oraz nastąpi wstrzymanie ruchu na odcinku 40 km Konin – Barłogi. Prace te mają trwać do czerwca 2019 r.

Jak zapewnia dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, Sebastian Mech – równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy.

Komunikacja zastępcza

Na czas remontu przewiduje się wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej. Trasa autobusów będzie wiodła m.in. drogą krajową nr 92 oraz autostradą A2.

Orientacyjny czas przejazdu autobusami

  • na odcinku Września – Konin, z postojami na wszystkich kolejowych stacjach i przystankach, planowany na około 115 minut.
  • na odcinku między Poznaniem a Koninem bezpośredni przejazd (z wykorzystaniem autostrady A2) planowany na około 100 minut.

Zmiany na trasach pociągów dalekobieżnych

Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną: Poznań – Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno – Warszawa. To najszybsze możliwe połączenie bezpośrednie między miastami. Czas podróży zmieni się o około 40 minut.

Większy komfort podróżnych

Modernizacja pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów dalekobieżnych do 160 km/h. Skrócą się również podróże na trasach regionalnych: na trasie Poznań – Konin o około 15 minut, między Sochaczewem a Koninem o około 35 minut, między Koninem a Kutnem o około 20 minut.

Unowocześnione zostaną stacje Łowicz, Kutno, Koło i Konin. Powstaną nowe perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Także w Podstolicach, Koninie Zachód, Kutnie Azory, Mysłakowie i Leonowie poprawi się standard obsługi pasażerów. Planuje się wyższe perony wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.

W Koninie, Kutnie i Łowiczu wybudowane zostaną nowoczesne Lokalne Centra Sterowania (LCS). Umożliwią one sprawne prowadzenie ruchu pociągów na linii między Poznaniem a Warszawą.

Szacowany koszt modernizacji linii to około 2,6 mld zł.

Previous ŚREM – POLICJANCI ZATRZYMALI PRAWO JAZDY PIRATOWI DROGOWEMU
Next POLICJANCI ZATRZYMALI SZEŚĆ OSÓB POSIADAJĄCYCH NARKOTYKI

Może to Ci się spodoba

Wielkopolska 0 Comments

Boże Ciało w miastach Wielkopolski

Święto Bożego Ciała dobiega końca. Jak co roku, w uroczystościach wzięły udział tłumy wiernych. Największe procesje przeszły głównymi ulicami miast, ale ten dzień Wielkopolanie niezwykle licznie celebrowali także podczas mszy

Wiadomości 0 Comments

Słupca – nietypowa akcja strażaków

Wczoraj strażacy Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej PSP ze Słupcy uczestniczyli w nietypowej akcji. W jednym z zakładów zasłabła kobieta obsługująca suwnicę na wysokości 8 m. Strażacy, aby udzielić pomocy, użyli

Wiadomości 0 Comments

Radni Sejmiku Wielkopolskiego przyjęli stanowisko ws. wyroków TK

Na wczorajszej Sesji Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, radni przyjęli stanowisko w sprawie stosowania się organów Województwa Wielkopolskiego do orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego, zarówno ogłoszonych, jak i tych, które nie są ogłoszone w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź