Na co uważać przy wyborze agencji SEO?

Na co uważać przy wyborze agencji SEO?

Pozycjonowanie to nieustannie najbardziej efektywny i skuteczny sposób na zaistnienie w Internecie. To również najbardziej tajemniczy element marketingu online. Większość przedsiębiorców dokładnie nie wie, jakim narzędziami posługują się w tym zakresie agencje interaktywne, które na dodatek niechętnie dzielą się z nimi tą wiedzą. Na pierwszym spotkaniu czarują, obiecują szybki i spektakularny efekt. Jak nie dać się uwieść specjalistom od pozycjonowania, którzy posługują się dość specyficznym językiem i na co uważać konkretnie przy wyborze agencji SEO – podpowiadamy w tekście.

Pozycjonowanie stron www

To najbardziej tajemniczy element marketingu online. Jakość działań w tym zakresie można głównie ocenić po wynikach lub ich braku. Rzadko, która agencja jest skłonna wyjawić klientowi wszystkie sposoby, które zamierza wykorzystać, aby strona zajęła czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania na żądane frazy. Jeśli nawet miałaby taką potrzebą, to nie ma pewności, że klient zrozumiałby wszystko i mógł z góry ocenić przewidywaną skuteczność tych zamierzeń. Najczęściej na spotkaniu z agencją, przedsiębiorca usłyszy, na jaki efekt może liczyć i wynikające z niego korzyści (np. zwiększenie liczby klientów). Firmy zajmujące się marketingiem, tak jak i działające w innych branżach usługowych, na początku obiecują „złote góry”.

agencja marketingowa

Klienci dają się bardzo często uwieść tym deklaracjom. Nie zdają sobie sprawy, że wielu z tych przyrzeczeń tak naprawdę nie są w stanie im zagwarantować, nie od nich zależy tutaj ostatnie słowo. Oczywiście, można uwierzyć, że zrobią wszystko, aby te zobowiązania wypełnić. Warto o tym i innych okolicznościach pamiętać przy wyborze specjalisty. Jeśli agencja interaktywna obiecuje rzeczy, na które nie ma w pełni wpływu, to znaczy, że chce nas po prostu oszukać. Każde inne słowo będzie tutaj eufemizmem.

  1. Gwarancja miejsca strony w rankingu – to najczęściej formułowane przez agencje zobowiązanie. Warto tutaj podkreślić, że tak naprawdę nikt nie wie, jakie czynniki i w jakim stopniu mają wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Działanie algorytmu to najpilniej strzeżona tajemnica Google.  O niektórych elementach możemy się dowiedzieć z oficjalnych komunikatów. Można je także wydedukować z rzeczywistego działania wyszukiwarki. Większość agencji prowadzi własne badania i na bieżąco analizuje efekty swoich taktyk. Nikt nie może z czystym sumieniem takiej deklaracji złożyć.

  1. Pakietowy cennik – bardzo często można spotkać w sieci oferty w stylu „Kompleksowa analiza SEO za 199 zł” lub „Pozycjonowanie strony na 5 fraz przez 3 miesiące – 299 zł”. Dziedzina SEO jest tak skomplikowana i złożona, że trudno jednoznacznie określić z góry cenę usługi. Na dodatek koszt pozycjonowania zależy nie tylko od ilości słów kluczowych, ale także branży i poziomu konkurencyjności w wyszukiwarce. Profesjonalna usługa pozycjonowania musi być skrojona na miarę (trzeba uwzględnić wszystkie czynniki, aktualne okoliczności i oczekiwania klienta), nie ma tutaj miejsca na pewną standaryzację działań. Jeśli uda się nawet w tej cenie wypromować stronę małej lokalnej firmy, to zapewne będzie to niemożliwe w przypadku ogólnopolskiej firmy w bardzo konkurencyjnej branży. Agencje działające w takim modelu biznesowym nastawione są na szybki zysk, takie „hurtowe” podejście do zleceń nie wróży sukcesu.

  1. Powoływanie się na koneksje w Google – nierzadko agencje, w celu przyciągnięciu klientów, przekonują, że wiedzą o algorytmie więcej niż konkurencja, ponieważ mają pewne znajomości u potentata z Mountain View. Oczywiście, specjaliści odpowiedzialni za linki sponsorowane AdWords współpracują z pracownikami Google, ale jest to czysto biznesowa relacja, która wynika z korzystanie z tej oferty. To tak jakby sprzedawca w osiedlowym sklepie znał recepturę coca – coli, która sprzedaje.

  1. Niska cena – to pierwszy czynnik, na który powinien zwrócić uwagę każdy przedsiębiorca. By przywołać słowa jednego z bohaterów popularnego serialu o pewnej ekstrawaganckiej rodzince ”Panie Paździoch, to nie są tanie rzeczy”, pozycjonowanie to usługa, której prawidłowa realizacja wymaga nie tylko wiedzy, intuicji, czasu, ale także dostępu do nowoczesnych narzędzi. I stąd musi kosztować. Nie znaczy to jednak, że działania związane z promocją strony w wyszukiwarce odznaczają się niską efektywnością. Wręcz przeciwnie, choć dawno minęły czasu, że za przysłowiowe kilka złotych można było to zrobić. Warto pamiętać, kto płaco mało nie może liczyć na obsługe wysokiej klasy. Najczęściej dostanie produkt drugiej kategorii.

  1. Przestarzałe metody pozycjonowania – tylko w ostatnich latach mieliśmy do czynienia z kilkoma istotnymi dla SEO zmianami algorytmu wyszukiwarki. Specjaliści od pozycjonowania muszą nieustannie dostosowywać swoje sposoby do tych zmian. To, co było skuteczne wczoraj, dziś już nie jest. Jednak często stare metody nie tylko, że nie zapewnią oczekiwanego sukcesu, to na dodatek mogą firmie przysporzyć kłopotów. Nierzadko metody, które rok temu były dopuszczalne, dzisiaj są już zabronione. Ich zastosowanie będzie się wiązało nie tylko z brakiem efektów, ale także karą – z wykreśleniem strony z indeksu włącznie.

  1. Nie każdy link jest wartościowy dla pozycji strony w rankingu – warto pamiętać, że aktualnie zabronione jest stosowanie systemów wymiany linków oraz ich kupowanie. Co więcej, „hurtowe” dodawanie linków ze stron o słabej reputacji może stronie przynieść więcej szkody, niż pozytywów. Tanich i łatwych odnośników należy unikać. Dzisiaj Link Building to proces, który w dużej mierze opiera się na wartościowych treściach i działaniach z zakresu PR.

  1. Brak autorskich sugestii ze strony agencji – jeśli specjaliści przyjmują bezkrytycznie do wiadomości elementy optymalizacji witryny wykonane samodzielnie przez klienta, to znaczy, że nie podchodzą do swoich obowiązków poważnie. Przedsiębiorcy nierzadko szukając oszczędności, starają się przygotować stronę do pozycjonowania we własnym zakresie. O ile te elementy wykonane są zgodnie z wytycznymi i ogólną strategią pozycjonowania to wszystko jest w porządku, jeśli zaś nie, to zaczyna się kłopot.

  1. SEO bez zmian na stronie – wiele agencji przekonuje, że jest w stanie wykonać pozycjonowanie bez żadnych zmian w treściach i kodzie witryny. To praktycznie niemożliwe, strona musi być odpowiednio zoptymalizowana w każdym aspekcie do algorytmu wyszukiwarki.

  1. Tajemnicza strategia – agencja każdorazowo powinna umieć wytłumaczyć klientowi strategię działań i ogólnie wskazać metody, którymi będzie chciała osiągnąć sukces. Samo wskazanie, że tak należy zrobić, bo tego oczekuje Google, jest niewystarczającym wytłumaczeniem.

  1. Koncentracja na jednym celu – większość agencji za sukces swoich działań w zakresie SEO poczytuje sobie zajęcie pozycji w TOP3 na żądane frazy. Jednak każda firma powinna od agencji wymagać więcej, czołowe pozycje czasem nie muszą się przekładać na wzrost sprzedaży. Warto specjalistom od SEO postawić poprzeczkę nieco wyżej i ustalić na przykład procentowy przyrost nowych klientów jako cel kampanii.

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo ważny element marketingu online, odpowiadający za widoczność marki w wyszukiwarce. Należy to przedsięwzięcie powierzyć firmie odpowiedzialnej, która dysponuje nie tylko wiedzą, ale także możliwościami technicznymi. Nie warto ulegać złudzeniu, że w szybkim czasie przy bardzo skromnym  budżecie można objąć czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania na pożądane frazy. Jeśli już to się uda, to najprawdopodobniej przy pomocy metod niezgodnych z wytycznymi Google. Trzeba pamiętać, że zły wybór agencji SEO może wiązać się nie tylko z brakiem efektów (to najmniej szkodliwa opcja), ale także z o wiele poważniejszymi konsekwencjami, nawet zniknięciem na jakiś czas witryny z indeksu.

Previous Zaginęło rodzeństwo z Poznania
Next Startuje "Lubię to! Leszno" - do wygrania sporo nagród

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Kurs spawacza daje pracę

W Wielkopolsce rośnie popularność kursów zawodowych. Jest to spowodowane tym że w Polsce spawacz może zarobić 3-4 tysiąca złotych. Na Zachodzie – jest to ta sama liczba ale już w

Strefa Biznesu 0 Comments

Podwyżka, albo odchodzę z pracy – to ultimatum usłyszy większość menedżerów

Marta Pawlikowska-Olszta – specjalistka w dziedzinie efektywnego zarządzania ludźmi mówi o nowej sytuacji na rynku pracy i wyjaśnia jak ustrzec się od błędów w zarządzaniu. Z autorką książki „Skuteczny menedżer.

Strefa Biznesu 0 Comments

W Komornikach powstaje kolejne centrum dystrybucji sieci Tesco

400 miejsc pracy powstanie w podpoznańskich Komornikach. Tam właśnie trwa budowa trzeciego centrum dystrybucyjnego sieci TESCO w Polsce. Magazyn będzie zapewniał dostawy do 140 sklepów. Ta inwestycja oprócz usprawnienia pracy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź