Wielka przebudowa linii kolejowej Poznań – Warszawa
Polskie Linie Kolejowe zapowiadają przebudowę trasy Poznań – Warszawa. Zaplanowano już wstrzymanie ruchu na poszczególnych jej odcinkach. PLK oraz przewoźnicy i samorząd zapewnią pasażerom sprawną komunikację zastępczą.
Utrudnienia – gdzie i kiedy?
Odcinek o długości 60 km pomiędzy Podstolicami, a Koninem zostanie zamknięty między czerwcem, a lipcem 2017 r.
Od lipca 2018 r. rozpoczną się najcięższe prace modernizacyjne oraz nastąpi wstrzymanie ruchu na odcinku 40 km Konin – Barłogi. Prace te mają trwać do czerwca 2019 r.
Jak zapewnia dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, Sebastian Mech – równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy.
Komunikacja zastępcza
Na czas remontu przewiduje się wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej. Trasa autobusów będzie wiodła m.in. drogą krajową nr 92 oraz autostradą A2.
Orientacyjny czas przejazdu autobusami
- na odcinku Września – Konin, z postojami na wszystkich kolejowych stacjach i przystankach, planowany na około 115 minut.
- na odcinku między Poznaniem a Koninem bezpośredni przejazd (z wykorzystaniem autostrady A2) planowany na około 100 minut.
Zmiany na trasach pociągów dalekobieżnych
Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną: Poznań – Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno – Warszawa. To najszybsze możliwe połączenie bezpośrednie między miastami. Czas podróży zmieni się o około 40 minut.
Większy komfort podróżnych
Modernizacja pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów dalekobieżnych do 160 km/h. Skrócą się również podróże na trasach regionalnych: na trasie Poznań – Konin o około 15 minut, między Sochaczewem a Koninem o około 35 minut, między Koninem a Kutnem o około 20 minut.
Unowocześnione zostaną stacje Łowicz, Kutno, Koło i Konin. Powstaną nowe perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Także w Podstolicach, Koninie Zachód, Kutnie Azory, Mysłakowie i Leonowie poprawi się standard obsługi pasażerów. Planuje się wyższe perony wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.
W Koninie, Kutnie i Łowiczu wybudowane zostaną nowoczesne Lokalne Centra Sterowania (LCS). Umożliwią one sprawne prowadzenie ruchu pociągów na linii między Poznaniem a Warszawą.
Szacowany koszt modernizacji linii to około 2,6 mld zł.
Może to Ci się spodoba
W Warcie odnaleziono ciało kobiety, prawdopodobnie to Ewa Tylman
W Warcie, w Czerwonaku pod Poznaniem odnaleziono ciało kobiety. Prawdopodobnie jest to poszukiwana od 9 miesięcy Ewa Tylman. Zgadza się wzrost, kolor włosów, a jak na konferencji prasowej przekazał prokurator
Września – zniszczenia po burzy
Powalone drzewa i zerwane dachy – taki jest bilans strat po wczorajszej burzy. Od późnych godzin wieczornych strażacy usuwają drzewa, gałęzie i konary z ulicy Wrześni i okolic. Oprócz strat
W Kębłowie zatrzymano 33-latka – hodował konopie w rowach melioracyjnych
Funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Wolsztynie, zatrzymali 33-letniego mężczyznę. Zajmował się on nielegalną uprawą konopi. Podczas przeszukania, policjanci zabezpieczyli niemal pół kilograma suszu roślinnego, nasiona oraz urządzenie używane
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!